DUO ARTMANN/DUCHATEAU

 

LINE-UP:
Christian Artmann: flute, composition, arrangement
Philippine Duchateau: piano, composition, arrangement

Die Zusammenarbeit von Artmann/Duchateau entstand ursprünglich in Boston auf Anregung des gemeinsamen Improvisationslehrers, Top-Jazzpianist und Berklee Faculty member Laszlo Gardony.
Obwohl Flötist Artmann die folgenden Jahre an so verschiedenen Orten wie Zürich, New York, Wien und Singapur lebte, reifte in Philippine’s Wiener Wohnzimmer ein gemeinsames Programm zum Material der Debüt CD heran, die dann kurzerhand auch dort eingespielt wurde. Resultat ist das Album “Live at the Living Room.“
Spannungsreiche, unkonventionell tönende und im Bassregister verdichtete harmonische Texturen („Rain in May“, „Tiger’s World“/Artmann) treffen auf latin-beeinflußte, harmonisch komplexe Jazzakzente („Lanner in Havana“, „Nightflight“/Duchateau), perkussive Dialoge sowie ethno/Reggae-inspirierte Sounds („Four Tonics Reggae“/Artmann), freie Improvisationen („Strudel at 3 p.m.“) und meditative Balladen („For Silent Giants“, „Global Glue“/Duchateau)- Artmann und Duchateau’s Improvisationen und Kompositionen ergänzen sich trotz oder gerade wegen ihres unterschiedlichen Klangcouleurs auf harmonische Weise.

Debüt CD:

Hörbeispiele siehe discography/duo artmann/duchateau

DUO ARTMANN/DUCHATEAU

LINE-UP:
Christian Artmann: flute, composition, arrangement
Philippine Duchateau: piano, composition, arrangement

The idea of Artmann/Duchateau playing together took its origin in Boston where both musicians took lessons with top jazzpianist and Berklee faculty member Laszlo Gardony, who gave flute player Christian Artmann the phone number of pianist Philippine Duchateau.
Although Artmann spent the following years at places as far apart as Zurich, New York, Vienna and Singapore, the duo still found the time to develop their music in Philippine’s living room in Vienna, leading to the recording session of their debut CD right there, entitled “Live at the Living Room”
Inventive harmonic textures full of mystery in the bass register (“Rain in May”, “Tiger’s World”/Artmann), latin-infused and harmonic complex jazz accents (“Lanner in Havana”, “Nightflight”/Duchateau), percussive dialogues, world music/Reggae inspired sounds (“Four Tonic Reggae”/Artmann) as well as free improvisations (“Strudel at 3 p.m.”) and meditative ballads (“For Silent Giants”, “Global Glue”/Duchateau)- Artmann & Duchateau, with their originals and their improvisations, draw a harmonious, colourful picture full of different shades.

Debut CD:

LISTEN: discography/duo artmann-duchateau